Cum m-a vazut Simona – Interviu

Cand inca era un pic mai cald, Simona, de la Ora de Timis, mi-a luat un interviu. Am mers si am facut fotografii in Parcul Botanic si desi nu ma simt neaparat confortabil in postura de model, totul a fost atat de in joaca incat am ajuns sa ma simt bine. Mai jos aveti fotografiile (care contin cateva piese din viitoare mea colectie CONSTELATII ) si articolul.

Pe Daciana am cunoscut-o la o prezentare de modă. Purta cel mai spectaculos colier şi când spun spectaculos nu mă refer la un manifest sumbru gen Lady Gaga, ci la un accesoriu fermecător şi elegant, de o feminitate rar întâlnită în această epocă a femeilor dominatrix.

Daciana Cuc e designer de bijuterii. Autodidactă, şi-a format un public atât de fidel bijuteriilor sale încât a decis să-și transforme pasiunea în mod de viață. Şi asta nu e singura pasiune a Dacianei. Cea mai nouă pasiunea a mea, mai mult regasită, este scrisul, spune ea. Bijuteriile Dacianei sunt jucării pentru adulţi, jucării capabile să transforme caractere şi dispoziţii.

Wired Stones şi Constelaţii

Toate colecţiile mele sunt caracterizate de putere şi personalitate, după cum a spus altcineva şi îi mulţumesc. Eu aş adăuga şi feminitate, prin faptul că accesoriile, în general, pun în valoarea femeia.

Fie că sunt mici, romantice, puternice sau preţios, bijuteriile Dacianei sunt adevărata ei lume şi sursa ei de energie. Cele mai multe dintre ele sunt împresurate cu pietre roz, mov şi verde safir – culori ale eleganţei aproape roiale. Colecţia mea nouă s-a născut din constelaţii: culori cu un pic de strălucire de stele, combinate cu ţesătură de fire. Piesele îmbracă, subliniază şi sunt fine, dar în acelaşi timp se fac uşor remarcate.

De la tehnică la sensibilitate

Cu naturaleţe şi zâmbet sincer, Daciana ghiceşte slăbiciunea mea şi a oricărei femei şimăconduce printre colecţiile ei de bijuterii. Piesele atent adunate în cutiuţe frumos colorate şi ornate m-au captivat şi m-au făcut părtaşă la o călătorie menită să bucure sufletul şi încrederea în sine.

Nu există o formulă a succesului în artă. Cred că trebuie ca fiecare să îşi dea seama pe parcurs dacă prin arta lor pot ajunge undeva sau nu. E nevoie de cantităţi industriale, dar realiste, de încredere în sine, combinate cu multă muncă.

Am studiat arhitectura şi am început să împletesc bijuterii când aveam 14 ani, pentru câteva luni, aşa… în joacă :) Joaca s-a transformat în ceva serios, în momentul în care am început să vând, la începutul facultăţii, într-o galerie de artă.

Despre procesul de creaţie şi cum ajunge de la inspiraţie la produsul final, Daciana consideră că e un lucru firesc. Majoritatea bijuteriilor mele s-au născut dintr-o poveste, a mea s-au a altora, restul dintr-un gând sau o imagine prinsă cu coada ochiului. Totul poate să fie bine gândit sau nu, desenat sau nu, calculat sau nu, în funcţie de cum simt. Restul e munca şi siguranţa mâinilor.

Între firele bijuteriilor ei se află atât arhitectură clasică precum şi sensibilitate, dar în ce măsură? Depinde de bijuterie. Partea tehnică face bijuteria frumoasă, dar nu întotdeauna vreau să mă opresc acolo şi atunci mă ghidez după simţuri. Interesant e şi când sensibilitatea se naşte din tehnică.

Arta aduce frumuseţe şi vindecare în vieţile oamenilor

Clienţii ei ideali sunt cei care se lasă citiţi şi care îi oferă întâi o provocare şi apoi mână liberă pentru a crea. Fiecare femeie este diferită, fiecare găseşte altceva între piesele Dacianei. Arta aduce frumuseţe şi vindecare în vieţile oamenilor. Bijuteriile Dacianei însă au menirea de a aduce un pic de linişte, încredere în sine şi multă bucurie celor care le poartă. Accesoriul ei preferat? Un inel extrem de mare, sub forma de boboc de nufăr, din colecţia mea de la Praga. Însă nu plec niciodată de acasă fără un cercel. Unul singur, mare, lung şi extrem de feminin.

Cu ce îşi începe Daciana dimineţile? Cu sunete de natură şi cu 15 minute de cocoloşire în aşternuturi, pentru că în faţa ferestrei mele se află un tei enorm şi multă verdeaţă... Toate pe la ora 8.

Leave a Reply

